Saada vihje

Soovid kasvatada enda ettevõtet? Loe, mida selle juures meeles pidada

Copy
Artikli foto
Foto: pexels.com

Ettevõtte laiendamisega võib olla vaja palgata juurde töötajaid ja samal ajal tuleb suunata ka ressursse müüki ja turundusse, et kasvatada käivet. Anname sulle nõu, kuidas ettevõtte laiendamisega luua töötajatele hea töökeskkond ja kuidas targalt suunata ressursse müüki ja turundusse nii, et sellest ka päriselt kasu oleks.

Müük ja turundus on oluline käibe kasvatamiseks

Selleks, et kuludega hakkama saada, on oluline, et tulud oleksid piisavalt suured. Ettevõtte kasvatamisel on vaja panna paika strateegiline plaan, mida see endast kujutab: milliste toodete või teenuste arvelt peaks kasv tulema ja määrama ära ka turu ja kliendisegmendi, kes on peamiseks tarbijaks. Selleks, et ka raamatupidamine oleks rahul aastalõpu tulemustega, on vaja targalt investeerida tegevustesse, mis kasvu aitavad saavutada. Sõltuvalt tootest on siin olulisel kohal nii müük kui ka turundus.

Millised turunduskanaleid kasutada?

Selleks, et määratleda ära täpsed turunduskanalid, on oluline defineerida, kes on toote või teenuse potentsiaalne klient. Selle põhjal saab kaardistada tarbija käitumise ja kanalid, mida ta kasutab. Nendeks kanaliteks võivad olla:

  • Otsingumootorid, nt Google. Selleks, et Google’is saavutada häid positsioone on oluline kaardistada valdkonna märksõnad ja nendele hakata optimeerima. Samuti on võimalik osta Google Ads reklaami. Selliseid teenuseid pakuvad mitmed erinevad vabakutselised tegijad ja turundusagentuurid (näiteks Klewer Maketing).

  • Sotsiaalmeediareklaam Facebookis, Instagramis, TikTokis ja Youtubes. Taaskord on vaja teada, kes on tarbija ja selle põhjal hinnata, kas sotsiaalmeediareklaam võib tuua tulemusi või mitte. Kõiki eelnevalt nimetatud kanaleid ei pea ka korraga kasutama, vaid vajalikuks võivad osututa vaid mõned neist.

  • Sõltuvalt tootest ja sihtgrupist võib olla vaja teha ka aktiivmüüki, näiteks korraldada regulaarseid degusteerimisüritusi kaubanduskeskustes (seda pakub näiteks Upsell) või teha müüki hoopis telefoni teel.

  • E-maili turundus on väga hea viis, kuidas olemasolevatele klientidele teha müüki ja spetsiaalseid pakkumisi, et kasvatada nende brändi lojaalsust. Samuti saab osta ka erinevaid kontakte, et tutvustada uutele klientidele enda tooteid ja teenuseid.

  • Koostöö suunamudijatega on hea võimalus, kuidas tutvustada enda toodet, jagada infot allahindluste kohta jne. Selleks on mitmeid võimalusi: korraldada ühiseid loosimänge, saata suunamudijatele kingitusi või korraldada spetsiaalseid üritusi, kuhu on oodatud erinevad suunamudijaid. Selleks, et viimased oleksid edukad, tasub mõelda põhjaliku programmi peale ja pakkuda ka head ja paremat maiustamiseks (ehk korraldada catering Tallinnas, Tartus või mujal, kus üritus toimub).

  • Trükireklaam ajakirjades, -lehtedes ja mujal. Siin tasub mõelda nutikalt, näiteks saab trükireklaami osta ristsõnadesse või sisuturunduse artikli näol mõnda ajakirja.

Kuidas luua töötajatele mugav ja hea töökeskkond?

Aina olulisem on hea töökeskkond, mille ei moodusta vaid ergonoomiline mööbel, vaid ka hea kohv ja maitsvad vahepalad, millega töötajad saavad arvestada. Head kohvi pakub nii eraklientidele kui ka äriklientidele oakohv.ee ja maitsvaid puuvilju või teisi snäkke saab tellida kohalikest poodidest või edasimüüjatelt.

  • Ergonoomiline töökeskkond: veendu selles, et töötajatel on olemas kontorimööbel, mida nad saavad enda pikkuse järgi reguleerida ja mis tagab hea keskkonna selleks, et laua taga töötades ei tekiks sundasendit. Selle jaoks on vaja valida ergonoomilised töölauad ja -toolid. Suurt valikut pakub näiteks Home4you.

  • Muu vajalik kontorimööbel on sama oluline kui töölaud ja -tool. Mõtle sellele, kas on olemas ka riiulid, pehme mööbel ja miks mitte ka mängunurgad, kus saab mängida lauajalgpalli, arvutimänge ja muud. Sisustamiseks leiab inspiratsiooni mitmetest poodidest, sh pakub laia valikut Kodustaar.

  • Sisutuselemendid aitavad muuta ruumi hubaseks, tasub mõelda nii piltidele seintel (ammuta inspiratsiooni Wanderwall e-poest), aga ka naturaalsetele taimedele.

  • Hea sisekliima on oluline selleks, et talvel oleks kontoris piisavalt soe ja suvel jahe. Õige temperatuur, aga ka õhuniiskus aitavad tagada hea kliima, mis on vajalik tööle süvenemisel ja heaks meeleoluks. Kliimalahendusi pakuvad näiteks Bestair ja Kliimamarket.

Muu vajalik, mida kontori puhul läbi mõelda

Olenevalt töö iseloomust võib olla vaja liikuda erinevate linnade vahelt või linnas sees. Selleks on hea, kui on läbi mõeldud võimalused, mida töötajad saavad kasutada töösõitude tegemisel. Tavaliselt luuakse selleks koostöö mõne taksofirmaga lühisõitudeks või valitakse mõni autorent Tallinnas või mõnes teises linnas, kus seda vaja läheb. Kui aga töösõite on piisavalt palju, siis võib olla vaja liisida ettevõttele auto ja sellise teenuse saamiseks saab pöörduda autoesindustesse või Auto Bassadone poole.

Turvalisuse tagamiseks võiks olla kontoris ka videovalve, mis salvestab tegevuse nii hoone ümbruses kui ka sees. Sellele lisaks tuleks võtta kasutusele ka mugavad, aga turvalised viisid, kuidas töötajad saavad liikuda majasiseselt ja pääseda hoonesse sisse: näiteks koodi või kiibiga sisenemise lahendused.

Copy
Tagasi üles